کشتی نجات ...

هر کجا نام حـــسین است ، همانجاست بـــهشت

کشتی نجات ...

هر کجا نام حـــسین است ، همانجاست بـــهشت

کشتی نجات ...

صلّی الله علیکَ یا ابا عبدالله ...

قال رسول الله ( ص ) :

"اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه"

همانا حسین علیه السّلام "چراغ هدایت" و "کشتی نجات" است...

*****************************
کُلّ یوم عاشورا و کُلّ ارض کربلا ...

*****************************
شهید چمران :
" خدایا!
از تو می خواهم که طبع ما را آنقدر بلند کنی که در برابر هیچ چیز جز خودت تسلیم نشویم.

دنیا ما را نفریبد، خودخواهی ما را کور نکند.

سیاهی گناه و فساد و تهمت و دروغ وغیبت،قلب های ما را تیره و تار ننماید.

خدایا!
به ما آنقدر ظرفیت ده که در برابر پیروزی ها سرمست و مغرور نشویم.

خدایا!
به من آنقدر توان ده که کوچکی و بیچارگی خویش را فراموش نکنم و در برابرعظمت تو خود را نبینم."

*****************************
هر جا حدیثـی، آیـه ‌ای، دعـایی به دلت خورد، بایست؛
مبـادا یک وقت بگذاری و بروی، صبـرکن؛
رزقِ معنوی خیلی مخفی ‌تر از رزقِ مادی است؛
یک نفر از دری، دیواری می‌گوید و در حقیقت خداست؛
که با زبان دیگران با شما حرف می‌زند ...

حاج محمد اسماعیل دولابی


آخرین مطالب

انت الّذی ... انا الّذی ...

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۸ ب.ظ


هیچ چیز به ذهنم نمی رسه...

کلمه ها توی ذهنم رسوب کرده...

 خدای من! فردا روز آخره. فردا عرفه ست. فردا برای کسایی که مثل من از ماه رمضون جا موندن روز آخره. از عید فطر تا حالا منتظرشم. خودش گفت :"به اندازه ی کسایی که تو ماه رمضون بخشیدم ٬ روز عرفه می بخشم" .

من بلد نیستم حرف بزنم. ولی یه ارباب دارم خیلی مهربونه. حرف زدن بهم یاد داده. ارباب بهم یاد داد بهت بگم : " انت الذی هدیت " "این تویی که هدایتم کردی" "انت الذی سترت" "این تویی که عیب من رو پوشاندی" "انت الذی شفیت" " این تویی که من رو شفا دادی" ... .

اینا رو گفتم که بگم : " انا الذی هممت" " این منم که در گناه اصرار ورزیدم" " انا الذی جهلت" " این منم که نادان بودم" " انا الذی نکثت" " این منم که پیمان ام با تو رو شکستم" ... .

نگرد! از من رو سیاه تر گیرت نمیاد. ولی آخه :" اگر من رو نبخشی و به من رحم نکنی ٬ شیطان شادمان می شه..."(امام سجاد (ع) ). مگه خودت نگفتی شیطان "عدو مبین" " دشمنی آشکار" ه ؟ من به کرمت ٬ به جودت ٬ به مهربونیت ایمان دارم . تو همون خدایی هستی که گفتی : " اگر بنده ی من می دونست وقتی به سجده می ره چقدر رحمت و برکت بهش نازل می کردم ٬ هیچ وقت سر از سجده بر نمی داشت" . آره! منم همون بنده یی ام که تو گفتی: " وقتی بنده یی از من چیزی می خواد ٬ طوری خواسته ش رو بر آورده می کنم که انگار هیچ بنده یی غیر از اون رو ندارم . اما وقتی او به نماز می ایسته ٬ طوری نماز می خونه که انگار هزاران معبود داره!!!"

خدا! من که زورم به این "نفس" "خودم" نمی رسه. ولی اگه تو بخوای می شه ... . از بین همه ی اون معبودایی که گفتی ٬ اومدم در خونه ی تو. أ اَدخل یا الله؟

 

یادآوری : خیلی توصیه شده که برای دیگران اول دعا کنیم و بعد خودمون ...

۹۳/۰۷/۱۱ موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۲)

۱۱ مهر ۹۳ ، ۲۰:۴۴ علیرضا بیگدلی
سلام
از چادر بانوان تا اقتصاد ایران،از فرهنگ تا اقتصاد
به آدرس:
http://farhangeparvaz.blog.ir/1393/07/11/a123123egh
بروز هستم!
فرهنگ پرواز

پاسخ:
       سلام
۱۲ مهر ۹۳ ، ۱۹:۲۷ سبک مطهر ..
سلاااااااااااااااااااااااااااام

الان بعد عرفه ست ..
همون حرفی ک بلافاصله تا ی فاصله اومدی عقب - کنارم
بهت گفتم
 : )
محض رد گم کنی لبخند گذاشتم - : )

ان شاء الله این عرفه و این توبه و همه اون چیزا ک آقا مداح عادل گفتن ..
پاسخ:

  سلا آبجی

عیدت مبارک ...

خوب بود امروز ، شکر خدا ...

بخند ، خوبه برا رد گم کنی!

ان شاء الله ...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">